SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525

10-08-2022

Recordomzet buitenreclame

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op € 108 miljoen. Volgens Outreach werd nog nooit de omzet grens van € 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.

De groei ten opzichte van dezelfde periode in 2021 bedroeg 73%. De totale omzet over het eerste halfjaar van 2022 ligt bijna 12% hoger dan over dezelfde periode in 2019. Dat was het laatste normale jaar voor de uitbraak van corona.

Substantiële groei
De meest recente cijfers laten zien dat de markt voor (digitale) buitenreclame niet alleen hersteld is van de gevolgen rond de coronamaatregelen, maar dat daar bovenop ook sprake is van een substantiële groei, niet in de laatste plaats door de ontwikkelingen bij digitaal. Daar groeiden de halfjaaromzetten met 82% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. De traditionele vormen van out of home plusten 66%. Het aandeel van digitaal is inmiddels opgelopen tot 44% over de eerste helft van 2022 en 46% in het tweede kwartaal.

200 miljoen
Met de huidige groeicijfers is buitenreclame weer op weg naar € 200 miljoen, aldus Outreach. “De laatste keer dat die grens werd gepasseerd was in precorona-jaar 2019 (€ 211 miljoen).”