SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525

19-11-2020

PPP: dezelfde initialen, andere naam

Daar waar de afkorting PPP stond voor Platform Promotional Products is de naam van de branchevereniging voor promotionele producten en relatiegeschenken inmiddels veranderd in Promotional Products Professionals. Dezelfde initialen, andere naam. Volgens voorzitter Joop van Velen zit er “een grote strategische gedachte achter”, namelijk de verdere professionaliseringsslag waar inkopers van promotionele producten en marketeers behoefte aan hebben. “Een onderzoek onder onze (230) leden heeft dat aangetoond”, aldus Van Velen. “Het past ook goed in ons beleid dat gericht is op het professionaliseren van de branche, het ontwikkelen en verspreiden van vakkennis en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Als PPP streven wij naar meer bewustwording over effectiviteit en rendement van promotionele producten en dat deze beter ingezet worden als volwaardige marketingmedia.’

PPP gaat volgend jaar haar leden accrediteren, wat inhoudt dat de leden een jaar de tijd hebben om aan te tonen dat zij aan een aantal elementaire voorwaarden voldoen en voldoende accreditatiepunten scoren om het PPP Keurmerk te mogen voeren. Het betekent dat het lidmaatschap vanaf 2021 daar onlosmakelijk aan wordt gekoppeld. “De invoering van het PPP Keurmerk accreditatiesysteem wordt overigens met buitengewoon veel interesse gevolgd door onze Europese collega-brancheverenigingen”, stelt vice voorzitter Lex van den Bosch. Voor de registratie van de accreditatiepunten is een online systeem ontwikkeld waarmee de leden zelf de punten kunnen bijhouden en zodoende toetsen op welke terreinen er eventueel extra inspanningen geleverd dienen te worden. Onder de leden groeide de behoefte om naar eindklanten duidelijk te maken dat er veel kennis van de markt, de producten, wet- en regelgeving en veel meer voor nodig is om op maatschappelijk verantwoorde en eerlijke manier promotionele producten te verkopen. Met het PPP Keurmerk onderscheiden leden zich duidelijk van andere aanbieders in de markt die niet aan deze criteria voldoen, stelt PPP.