SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525

11-05-2022

OOH goed van start in 2022

Foto: outreach.nl

De bestedingen aan (digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen (was € 22,6 miljoen in Q1 2021).

De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH). Die stijging bedroeg 123% en kwam uit op € 21 miljoen. In Q1 2021 was dit nog € 9,4 miljoen. Aan traditionele out of home werd € 28,3 miljoen uitgegeven (+115%).

Ook traditioneel herstelt zich
De groei van de markt in Q1 is een ruime verdubbeling ten opzichte van de groei in het vorige kwartaal, waarin het herstel na alle lockdowns en andere maatregelen rond corona met +55% al stevig werd ingezet. DOOH was daarin een belangrijke trekker, maar nu laten de traditionele vormen van OOH ook hun herstelvermogen zien.
De cijfers passen in het eerder door Outreach geschetste beeld van herstel, waarbij de omzet 18% boven het niveau van de vergelijkbare periode (Q1) in 2019 ligt. Traditionele OOH loopt hier nog 3% op achter, DOOH zit er met een plus van 66% ver boven.

Bron: outreach.nl