SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525
Den Haag heeft de posters met reclame voor haar eigen binnenstad weer weggehaald uit de Grote Marktstraat.
Wethouder Saskia Bruines van economie is het eens met de kritiek op het vele promotiemateriaal dat op de bloem- en plantenbakken was geplakt. “Een net straatbeeld moet de norm zijn.” Daarom zullen de binnenstadreclames ook niet meer te zien zijn op de lichtgevende Spuimarkttrappen in de winkelstraat, zegt een woordvoerder: ,,De gemeente kan zich vinden in de opmerkingen over de hoeveelheid reclame-uitingen in de Grote Marktstraat.”
“Lijkt wel een partycentrum”
Tim de Boer van de Haagse Stadspartij klaagde hier onlangs over in AD Haagse Courant. De reclame op de plantenbakken en de digitale mupi’s, maar ook de afgebladderde bankjes en het slecht onderhouden plaveisel in de winkelstraat waren de lokale politicus een doorn in het oog. “De balzaal die de Grote Marktstraat volgens de gemeente Den Haag had moeten zijn, ziet er nu meer uit als het partycentrum van een ongeïnteresseerde eigenaar.’’ De Boer is blij dat de gemeente de eigen reclame nu heeft weggehaald: “Mooi nieuws en een mooie eerste stap voor verbetering van het reclamebeleid.”
Campagne gaat door
De grote stickers met de foto’s van horeca- en winkelpersoneel en met de tekst ‘Goed je weer te zien in hartje Binnenstad’, mogen dan weggehaald zijn uit de Grote Marktstraat, op sociale media en in regionale winkelcentra gaat de grote, meerjarige campagne om meer bezoekers naar het Haagse centrum te trekken gewoon door, stelt de gemeentewoordvoerder. Dat is belangrijk, omdat de Haagse winkeliers in de binnenstad zwaar te lijden hebben gehad onder de coronapandemie, het internetshoppen en de komst van The Mall of the Netherlands in Leidschendam. Daar is nu ook nog de jarenlange verbouwing van het Binnenhof bijgekomen. “Met de campagne willen de Haagse retail- en horecasector een impuls geven.”
Bron: topics.nl