SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525
De jaarlijkse Kick-off meeting van SI’BON, georganiseerd in de Fokker Terminal in Den Haag, werd met ruim 200 bezoekers goed bezocht.
Onlangs, in december vorig jaar, bestond de brancheorganisatie precies 25 jaar. Dat viel dus zowat samen met de traditionele kick-off meeting die SI’BON elk jaar organiseert. Daarmee trappen de leden symbolisch het nieuwe jaar af.
Terugblik
In zijn welkomstwoord blikte directeur Ron van Rijssel onder meer nog even terug op het 25-jarig bestaan van zijn organisatie. Voor de officiële aftrap van de meeting kwamen de leden bij elkaar in de centrale hal van de terminal waar ook diverse leverancies als sponsors/standhouders een plekje hadden gevonden. Vóór en ná de sprekers in een apart gedeelte, was er gelegenheid tot bijkletsen en kennismaken met de standhouders en er werd afgesloten met een buffet.
Nadenken
Na Van Rijssel was het de beurt aan Melvin Redeker, adventurer en Keynote Speaker. Hij leidt al meer dan 25 jaar expedities naar de meest uiteenlopende plekken en vertaalde dat in een motiverende en inspirerende voordracht. “Het is niet alleen een kwestie van doorzetten, maar bovenal goed nadenken en voorbereiden voordat je aan een uitdaging begint”, hield hij zijn gehoor voor. Een van zijn bergbeklimtochten op de Himalaya, met onder meer de Mount Everest als hoogste berg, diende als metafoor voor zakelijke uitdagingen.
Trendonderzoek
Daarna was het de beurt aan Vincent de Klerk, Senior Consultant bij SI’BON. Hij presenteerde een nog niet helemaal afgerond trendonderzoek dat de brancheorganisatie regelmatig houdt onder haar leden. Het was namelijk nog wachten op cijfers van verschillende leden. De Klerk deed in zijn speech een oproep aan de aanwezigen om, voor wie dat nog niet had gedaan, snel met cijfers te komen. Maar toch, een 50-tal leden had cijfers ingeleverd, daar waar je met 80 inzendingen kunt spreken over een representatief onderzoek. Maar de voorlopige cijfers onder 50 leden lieten toch wel wat zien. Zo bleek dat 83 procent in 2022 een omzetgroei heeft doorgemaakt ten opzichte van 2021. Een jaar geleden (2021) was dat nog 69% in vergelijking met het jaar daarvoor (2020, het ‘coronajaar’).
Interactie
Als laatste was Niels Houtepen aan de beurt, corporate illusionist en oprichter van Brandconnection.nl. Naast wat verbazingwekkende ’trucs’ die illusionisten hun publiek vaak voorhouden, maakt Houtepen altijd een link met ondernemen. Zo zocht hij regelmatig de interactie met het publiek. Onder meer met een grote oranje bal die het publiek werd ingegooid met als doel dat deze door iemand gevangen moest worden. Iedereen voelde het van mijlenver al aankomen: “Ik ga hem niet vangen want dan ben ik de sigaar.” Het was dus afwachten wie het lef had om de bal te vangen, die zijn er uiteindelijk altijd wel een paar. Een van de vangers kreeg van Houtepen de vraag voorgeschoteld wat hij dit jaar wilde bereiken. Afgezien van het antwoord is een van de conclusies: als je er maar in gelooft.
Met het buffet was het aangenaam afsluiten. Al met al een nuttige dag om info te vergaren, kennis te maken en gezellig bij te kletsen.