SignPro Benelux
Avignonlaan 33
5627 GA Eindhoven
T: 040-293 2525

Corona Nieuws

Hier plaatsen we (alfabetisch) berichten van o.a. signbedrijven, fabrikanten, toeleveranciers en instanties over hun omgang met het coronavirus: Hoe pakken ze het aan? Zijn er goede tips? Spelen ze in op deze lastige tijd met mooie (product)initiatieven? Wie lucht zijn hart? Wie gelooft er nog in kansen? Zo leren we van elkaar en brengen we elkaar op ideeën. Hoe dealt de signbranche met Corona? U leest het hier. Bijdragen mailt u, liefst met foto of logo, naar redactie@signpro.nl

De Gemeente Den Haag 5 wil met de plaatsing van 50 Mini-Bordbusters goed communiceren met haar inwoners. Bordbusters heeft deze opdracht in no time uitgevoerd; Op donderdag kwam om 16:00 het printbestand binnen. De printers hebben vervolgens de hele nacht gedraaid zodat vrijdag alle borden opgeschroefd konden worden. Zaterdag vertrokken de chauffeurs in alle vroegte naar Den Haag om de 50 Mini-Bordbusters te plaatsen. Bekijk hier de video.

De modulaire Aluvision frames van Bridge Event Facilities uit het Brabantse Schijndel, al 30 jaar actief in het faciliteren van evenementen, blijken uitstekend geschikt als basis voor een wand bij het tijdelijk inrichten van opvangplekken bij ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Normaliter worden deze frames verhuurd voor evenementen. Directeur René Verbruggen zag de afgelopen tijd, net als veel collega ondernemers, een groot aantal annuleringen op zich af komen. Voor Verbruggen geen reden om dan maar stil af te wachten maar de Aluvision frames te gebruiken in de strijd tegen het coronavirus. Ook zaken als verlichting kunnen worden meegeleverd en ingebouwd in de tijdelijke wand. Inmiddels zijn de eerste gesprekken hierover gevoerd.

Ben Drost is grafisch ontwerper die vaak werkt voor standbouwbedrijven. In deze hoek vallen al een tijdje de hardste klappen, aldus Drost die merkt dat het in zijn studio rustiger is dan normaal. Om dit een positieve draai te geven is hij een initiatief gestart om winkeliers te ondersteunen met gratis posters, als alternatief voor ‘doe-het-zelf’ geprinte of handgeschreven huisregels. Als zelfstandig ondernemer merkt hij de impact van deze crisis ook in zijn eigen vakgebied, vooral omdat hij veel standbouwbedrijven als klant heeft voor DTP-werk. Deze posteractie is bedoeld als een gebaar van ondersteuning voor de detailhandel. Winkeliers en andere retailondernemers kunnen de pdf’s met de raamposters gratis zelf printen of via een printshop / drukkerij laten drukken. “Als je aan het winkelend publiek duidelijk maakt dat je serieus aan preventie van besmetting met COVID-19 doet, verlaag je de drempel om je winkel binnen te gaan.” aldus Ben Drost.
Hier zijn de pdf’s van de posters te downloaden.

 

 

Ook de DS Groep vindt dat de veiligheid van klanten en diens medewerkers voorop staat tijdens deze coronacrisis. Er wordt continu gekeken hoe de klanten optimaal bediend kunnen worden. Men neemt maatregelen om bij haar leveringen het risico op verspreiding van het coronavirus tot een minimum te beperken. Het bedrijf ontmoedigt het afhalen van bestellingen. Mocht er een afspraak staan dan neemt men contact met de klant op. Bij aflevering is het verzoek zelf uw materialen te lossen. De chauffeur houdt dan zelf afstand. De DS Groep blijft gewoon bereikbaar en zal met haar relaties contact opnemen om de maatregelen en afspraken met elkaar af te stemmen. Ook kijkt het op welke wijze zij haar klanten vanuit haar dienstverlening kan ondersteunen.

Vanwege de coronacrisis laat Enfocus weten dat het gratis tijdelijke PitStop Pro-licenties levert ter ondersteuning van het werken op afstand. Bovendien stelt het al haar e-learnings gratis ter beschikking. De extra licenties zijn vooralsnog geldig tot 30 april. Enfocus meldt verder dat het de situatie nauwlettend in de gaten houdt; de tijdsduur kan indien nodig worden verlengd. U kunt de licentie aanvragen via deze link. Klanten die een abonnement hebben kunnen uitloggen uit hun software en inloggen op een andere computer bij hen thuis. Als u niet meer bij uw computer op kantoor kunt komen, kunt u uitloggen via ‘Mijn producten’ op www.enfocus.com.

FaberExposize/Faber Vlaggen geeft de strijd tegen het coronavirus een gezicht met o.a. een vlag waar zowel een vuist als een hart in te zien is. Een vuist als symbool tegen het virus en een hart voor de mensen die dag en nacht aan het knokken zijn. Ook is er een assortiment aan functionele anti-corona signs voor winkels en publieke plekken zoals vloerstickers en toonbankdisplays. Hier te bestellen en van elk verkocht item gaat een deel van de opbrengst naar het Covid-19 Solidarity Respons Fund van de World Health Organization.

 

Fespa Nederland heeft in het kader van het coronovirus wat handige links voor u op een rijtje gezet:
15 tips om thuiswerken in goede banen te leiden.
– Hoe geef je leiding aan een team op afstand?
Werktijdverkorting aanvragen bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
– Uitstel van belastingbetaling en extra krediet: kijk bij de Belastingdienst.
– De verruimde borgstelling midden- en kleinbedrijf gaat open. ZZP’ers kijken hier voor een Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen.


Ter ondersteuning bij naleving van geldende COVID-19 hygiënemaatregelen biedt Fri Jo Lichtreclame een automatische handdesinfectie dispenser aan met een 21.5 inch display voor aan de wand of op een standaard. De combinatie van een digital signage scherm en automatische desinfectie dispenser is een krachtig middel om ervoor te zorgen dat hygiëneregels makkelijker kunnen worden nageleefd en dat daarnaast de communicatie met klanten, bezoekers of medewerkers verbetert. De hardware komt van IP Digital.

Ook GOC neemt haar verantwoordelijkheid wat betreft de toenemende maatregelen tegen het coronavirus:
• Alle GOC medewerkers werken vanuit huis.
• Alle trainingsdagen intern en bij de bedrijven tot 6 april worden opnieuw ingepland.
• Men gaat lessen via GOC’s online leeromgeving verzorgen en de cursisten op weg helpen met hun opdrachten.
• GOC trainers zijn telefonisch (0318-539111) en per mail beschikbaar voor cursisten.
• Interne en externe bezoeken zijn afgezegd.
• Men werkt in Office 365 en men kan via ‘Teams’ virtueel samenwerken of overleggen organiseren met externen.

Hexis Nederland heeft de volgende maatregelen genomen:
– Hexis is open maar wie thuis kan werken, werkt thuis
– Accountmanagers gaan niet op pad maar zijn bereikbaar (tel/mail)
– Geen eigen bezorgdienst maar externe transporteur
– Afhalen kan, maar van tevoren doorgeven en als u arriveert, eerst telefonisch melden. Bestellingen worden dan bij de roldeur geplaatst.

Holland Shielding Systems heeft een ontwerp gemaakt, waarmee van dun metaal of polycarbonaat snel een frame voor een mondmasker kan worden gemaakt. Naast de productie en verkoop van deze mondkaphouders stellen zij belangeloos het bestand beschikbaar, zodat iedereen deze mondkaphouders kan produceren. Is dat mooi of is dat mooi! Hier downloadt u het bestand.

 

Igepa meldt dat de 2 vestigingen in Tiel en Enter en zusterbedrijven in België en Duitsland geopend zijn en goed functioneren. Igepa’s maatregelen:
• Teams werken zoveel mogelijk vanuit huis en zijn bereikbaar via e-mail en telefoon.
• Externe sales teams stellen bezoeken uit tot 6 april as. Contacten zoveel mogelijk via mail en telefoon.
• Igepa bezoeken is niet mogelijk.
• Lopende bestellingen zijn en blijven in uitvoering. Voorraden worden aangevuld, bij verandering van levertijden worden klanten ingeseind.
• Verzoek om alleen via mail contact op te nemen.

IP Digital komt met de People Counter, een tool voor retailers in tijden van COVID-19. Het is een oplossing waarmee realtime bezoekers geteld kunnen worden die een winkel binnenkomen en verlaten. Hierdoor is het mogelijk om bezoekersstromen te optimaliseren en de beste winkeltijden in beeld te brengen. Hiermee wordt voldaan aan de aangescherpte maatregelen van de overheid, het geeft klanten een veilig gevoel, er is realtime inzicht in bezoekersaantallen, het ondersteunt winkelpersoneel want er zijn geen dicussies of moeilijke afwegingen en via online media kunnen klanten geïnformeerd worden over de beste bezoektijden.

 

ISCA speelt handig in op het coronavirus en dan met name op de maatregelen die genomen worden. Zo ook in supermarkten waar de kassamedewerkers ook niet zitten te wachten op een besmetting. Overal duiken preventieschermen op die tussen de kassa en de klant worden geplaatst. En ISCA levert dit soort schermen.
Signbedrijven die op deze toenemende vraag naar schermen willen inspelen en deze bij ISCA bestellen steunen ook nog eens een goed doel; bij elk besteld preventiescherm doneert ISCA 5 euro aan het Rode Kruis!

 

De Kamer van Koophandel heeft een wegwijzer over het voorbeiden op bedrijfsrisico’s en hoe om te gaan met gezondheidsrisico’s van werknemers. Ook heeft het een ‘coronaloket‘ met FAQ, achtergrondinformatie en tips. Telefonisch te bereiken op 0800-2117.

Digital designer Anne Kraak vroeg zich af wat we kunnen doen voor mensen die het zwaar hebben tijdens de coronacrisis. Informatie opvallend en inzichtelijk maken! Daarom heeft haar bedrijf Kraakmakend een aantal (4) variaties gemaakt van de huidige raamposters die we op straat tegenkomen. Maar dan lekker nuchter op z’n Hollands. En gratis te downloaden.

 

 

 

 

Maegis komt met het volgende statement: “Ook in deze haast surreële situatie zijn wij een stabiele factor voor onze klanten. Onze accountmanagers zijn gewoon telefonisch bereikbaar en zullen onze relaties mondeling met raad en daad bijstaan. De mensen op de verkoop binnendienst en in het magazijn werken hard om de bestellingen dezelfde dag te versturen. Uiteraard letten wij goed op elkaar en zorgen we ervoor dat iedereen gezond blijft. We realiseren dat het voor iedereen een onzekere tijd is. Maar wij zijn er van overtuigd dat wij er met zijn allen goed uitkomen.”

Het RIVM staat nu volop in de belangstelling, maar een tijdje terug stonden ze bij MakeCover in de belangstelling om, in opdracht van Qbiq, hun glaswanden te voorzien van decoratieve prints die ook privacy-verhogend zijn.

 

 

Nautasign heeft voorzorgsmaatregelen getroffen om de continuïteit van de productie te garanderen:
•Medewerkers zijn in 2 teams gesplitst die per dag om en om werken. Er is geen fysiek contact tussen de teams.
•Accountmanagers bezoeken geen klanten of leveranciers, maar zullen telefonisch altijd bereikbaar zijn.
•Service en Support levert alle diensten zoals voorheen. Alle Service Level Agreements blijven van kracht.
•Nautasign Care treedt versneld in werking: printers worden online gemonitord en service proactief uitgevoerd.

OKI Europe heeft maatregelen genomen om de continuïteit van de dienstverlening naar klanten en partners en het welzijn van de medewerkers te waarborgen.
Een tijdelijke storing in een van OKI’s productiefaciliteiten is inmiddels weer voor 90 procent hersteld. Er zijn processen ingericht om de verloren productietijd in te halen en OKI verzendt momenteel bestellingen via luchtvracht om de impact op partners en klanten te minimaliseren. OKI blijft telefonisch en online bereikbaar, hooguit zijn er wat vertragingen bij de behandeling van vragen. Ook on-site reparaties en bestellingen kunnen vertraging oplopen door de corona-maatregelen.
Alle zakenreizen zijn uitgesteld en worden vergaderingen via alternatieve methoden gevoerd. Medewerkers zijn ook grotendeels uitgerust om op afstand te kunnen werken.

Naast haar preventiepakket voor winkeliers en bedrijven heeft Van der Pol Reclame & Belettering nu ook kunststof sjablonen om de 1,5 meter afstand aan te geven op wegen, fietspaden, winkelcentra en natuurgebieden. De verf is op kalk basis en biologisch afbreekbaar en het sjabloon is meerdere keren te gebruiken. Video.

 

Plannen maken en plannen wijzigen, het is een lastige tijd voor iedereen, mailt Publiburo uit België ons. “Stuk voor stuk proberen we in te schatten van wat ons mogelijk te wachten staat. Laten we elkaar steunen, door dik en dun. We hebben we elkaar nu nodig. Als klein familiebedrijf moeten we drastische beslissingen nemen:
– Onze medewerkers mogen zo veel mogelijk thuisblijven en de hele crisis doorbrengen in familiekring.
– We blijven per mail bereikbaar.
– Er is telefonische permanentie elke dag van 11 tot 12 uur.
Er zijn nog geen vertragingen in de productie en anders informeren wij eenieder persoonlijk. Tot slot wensen we eenieder veel liefde en sterkte de komende periode. Denk aan je naasten en blijf positief. Met elkaar komen we sterker uit deze situatie.”

De rijksoverheid heeft een uitgebreide lijst opgesteld met veelgestelde ondernemersvragen over het coronavirus. Zoals werknemers wél of niet thuis laten werken, de hygiënische maatregelen op kantoor die u kunt nemen, hoe zit het met werktijdverkorting aanvragen, enzovoorts.

 

 

Roland DG heeft in deze onzekere en ongekende tijden één duidelijke boodschap voor zijn klanten en partners: wij zijn hier om u te ondersteunen, te inspireren en te versterken, voor een betere toekomst. Roland ondersteunt de beslissingen die werden genomen om commerciële evenementen uit te stellen of te annuleren om de veiligheid van alle deelnemende partijen te beschermen, maar hierdoor zijn informatie, opleidingen en ondersteuning minder toegankelijk geworden. Omdat de fabrikant in contact wil blijven met klanten en partners staat er een team van experts klaar om in gesprek te gaan met de printgemeenschap via de verschillende sociale kanalen van het bedrijf, maar ook rechtstreeks, via een nieuw in het leven geroepen Wij Zijn Hier webpagina  waar verzoeken kunnen worden ingediend maar waar men ook FAQ’s kan vinden en onderhoudstips. Ook zal Roland een nieuwe en uitgebreide reeks webinars, online tutorials en digitale content ter beschikking stellen over een reeks technologieën en toepassingen. Roland-specialisten zijn beschikbaar voor interactieve sessies om vragen te beantwoorden en informatie tegeven. Ook kondigt Roland nog toekomstige bedrijfsinitiatieven en ‘spannende producten’ aan en wil afsluitend nog het volgende aan u kwijt: “Het is essentieel om met elkaar verbonden te blijven. Zit u met vragen, opmerkingen of wilt u gewoon even kort hallo zeggen? Neem dan nu contact met ons op!”

Ook de Sanders Group uit Geldrop laat zich niet onbetuigd in het kader van sympathieke en nuttige initiatieven. Het bedrijf maakt beschermingsmaskers en werkt 24/7 want het is voor een goed doel, zoals eigenaar Marco de Wert het duidt. Het bedrijf meldde dat het 100 stuks gedoneerd heeft aan het lokale ziekenhuis, mooi!

 

 

Onder het kopje hartverwarmende initiatieven. Signcraft NL maakt gratis stickers en t-shirts transfers om elkaar een hart onder de riem te steken. Dat kan momenteel niet genoeg gebeuren, vindt het bedrijf bij monde van Brian van Bebberen. Kleine moeite, groot gebaar! Lees hier meer.
En om Rotterdam en het Erasmus MC een hart onder de riem te steken heeft Signcraft de ramen van de Euromast voorzien van de tekst “samen sterk” en “zorgvoorelkaar”.

 

Een mooi initiatief van de StickerCompany. Het bedrijf biedt aan ondernemers een gratis opvallende vloersticker aan tegen Corona. Steeds meer houdt men rekening met de bekende anderhalve meter afstand. Voor alle winkels die nog open zijn is het roeien met de riemen die ze nog hebben. De sticker geeft duidelijk de afstand aan waar de klant op een veilige afstand staat van het personeel achter de balie in de winkel. De sticker is gemakkelijk aan te brengen voor de vloer en is voor ieders veiligheid om zowel het personeel als de klanten te beschermen tegen een eventuele coronabesmetting. StickerCompany stelt de sticker dus gratis ter beschikking inclusief verzendkosten voor de ondernemers in Nederland. Via de website van Stickercompany is deze vloersticker te bestellen. Wel zo veilig want als iedereen zich aan de voorschriften houdt van anderhalve meter afstand, komen we er samen weer bovenop, aldus StickerCompany. Blijf gezond!

Tripa heeft ook voorzorgsmaatregelen getroffen om de continuïteit van productie en dienstverlening te garanderen:
– Productiemedewerkers werken in verschillende diensten, dus geen fysiek contact.
– Binnendienstverkoop medewerkers hebben geen fysiek contact met de productie.
– Accountmanagers bezoeken geen klanten. Wel via telefoon en mail etc. bereikbaar.
– Overige werknemers werken zoveel mogelijk vanuit huis.
– Installaties en preventief onderhoud worden tot 6 april niet uitgevoerd.
Geen ontvangst bezoek, afhalen bestellingen mogelijk maar volgens RIVM richtlijnen. Tripa meldt dat de aanvoer vanuit haar leveranciers door de coronaproblemen niet beïnvloed wordt.

TTS wil ook bijdragen aan een veilige (werk)omgeving en biedt textiel aan voor het maken van mondkapjes, veiligheidshesjes, scheidingswanden, preventiedisplays, etc. Zo is voor de hesjes de Basic Flag 110 (100% polyester) geschikt. Het is brandvertragend en licht van gewicht. Ook levert TTS ook tapijt, het Carpet 820 met een anti-slip achterkant. Het heeft een non-woven structuur en een zeer wit printoppervlak, geschikt voor sublimatietransfer en uv-inkten.

 

 

Het is inmiddels meerdere keren benadrukt: iedereen dient 1,5 meter afstand te houden. Op die manier kan de verspreiding van Corona tegen worden gegaan. Mensen vinden het soms lastig in te schatten hoeveel afstand zij moeten houden. Om hierbij te helpen heeft TVE ReclameproductiesSafety producten’ ontwikkeld. Dit zijn producten die men binnen een winkel of bedrijf op verschillende manieren kan toepassen om de 1,5 meter afstand te communiceren en het personeel te beschermen.

 

Naar aanleiding van de berichten over tekorten aan de juiste mondmaskers dacht Marcel Vermeulen van Vermeulen & Vermeulen reclame: “Daar moeten wij een positieve draai aan kunnen geven.” Vermeulen ging op zoek en kwam daarbij een methode tegen van Nico Dobbinga van het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen. Hij verwees Vermeulen naar een leverancier voor het juiste materiaal. Deze leverancier verwees hem vervolgens naar Marc Schoutens die het juiste materiaal met steriele tape geregeld heeft voor de productie van circa 22000 maskers. Maandag 30 maart zijn de eerste maskers overhandigd aan de lokale huisartsenposten. De initiatiefnemers zijn Astrid van Rooij, Ellen Willink, Marc Schoutens en Marcel Vermeulen (zie vlnr op foto). Ook betrokken waren: Henk Schuurmans die de media verzorgt, Niels Caron (Vermeulen & Vermeulen reclame) als vrijwilliger in ontwikkeling en procesoptimalisatie en Zünd Benelux als sponsor van tools en consumables.
Kijk ook op de facebookpagina van Brabant Mondmasker Initiatief.

Preventieschermen worden in de landelijke media ook wel ‘kuchschermen‘ genoemd. En bij Vink Kunststoffen maken ze deze schermen. Sterker nog, ze haalden er de landelijke pers bij, in dit geval De Telegraaf. Met premier Rutte die een van de kuchschermen bij een AH-filiaal inspecteert.

 

 

 

Vink VTS bekijkt het zoveel mogelijk van de positieve kant en verhoogt haar voorraad gewoon om de continuïteit te waarborgen. Zo kan men blijven leveren zodat haar afnemers kunnen blijven produceren. Vink wil juist nú iets van zich laten horen en u laten weten dat ze er voor u zijn en met u meedenken.
Verder natuurlijk ook de bekende voorzorgsmaatregelen zoals medewerkers die thuis werken, klanten worden niet ontvangen waardoor haalorders niet mogelijk zijn. Leveranciers kunnen gewoon goederen leveren waarbij Vink VTS zelf laadt en lost. Meer informatie over Vink’s maatregelen vindt u hier.

Virupa heeft het Hygiëne Station ontwikkeld, inclusief handige en hygiënische papierroldispenser en desinfectie-dispenser met elleboogbediening. Zo kunnen klanten, medewerkers, gasten of bezoekers overal hun handen of winkelmandjes/wagentjes desinfecteren. Klant-specifiek te voorzien van full colour print, passend de bedrijfs- of formule uitstraling. Bestellen vanaf 10 stuks door een mail te sturen of te bellen met 0543-494400.

Wat moet je doen als je bijvoorbeeld op de bouw werkt en je in deze tijd met meerdere mensen in één busje moet zitten, vroeg Vormgenoten zich af. Ze bedachten iets nieuws: op maat gemaakte transparante zeilen om de bijrijder en collega’s achterin af te schermen van de chauffeur en om een fysieke scheiding te maken ter plaatse van de dubbele cabine. Voor elk model auto, ter plaatse op maat te maken en klaar terwijl u wacht, aldus Vormgenoten.

 

 

Wollux lanceert als producent van communicatietextiel gepersonaliseerde mondmaskers met eigen artwork/tekst. Dit om in te spelen op de nieuwe 1,5 meter samenleving. Handig en veilig voor personeel, bezoekers en natuurlijk voor winkelmedewerkers.
Te voorzien van een eigen tekst indien gewenst. Er zijn 3 modellen:
• Model in katoen met bedrukte buitenkant in polyester
• Model met uitgesneden oren
• Model met knoopelastiek om achteraan het hoofd te knopen
Dit kan Wollux bedrukken in grote aantallen met uw eigen logo of boodschap.