Facebook LinkedIn RSS Twitter
Sibon_0001_Banner-singpro
Leader 1

Onderzoek AWA naar markt van grafische folie

Wereldwijde folie markt verdeeld in regio's Drukgevoelige folie voor het brede spectrum van grafische toepassingen vormt het onderwerp van een nieuwe editie van AWA Alexander Watson Associates: AWA Global Pressure-sensitive Graphic Films Market Study 2018. Dit is een belangrijke en gediversifieerde marktplaats, die een volume omvat van 2575 miljoen m² in 2017. AWA voorspelt dat de markt op middellange termijn zal blijven groeien met 6,2% per jaar.

Markten en materiaalkeuzes

Binnenreclame is de grootste toepassing van drukgevoelige grafische films. Daarnaast is promotie en branding belangrijk. In termen van materiaalkeuze, is het substraat dat het meest wordt toepast is monomeer gekalanderd vinyl. Uit het rapport blijkt dat de snelstgroeiende sector van vandaag de dag voertuigbelettering is, die nu een aandeel heeft 23% van de wereldwijde verkoop.

Ook architecturale grafische afbeeldingen heeft op dit moment een klein aandeel, maar kent een groei 7,2% per jaar. Gegoten films blijven de voorkeur voor langdurige toepassingen, dankzij hun lange houdbaarheid en temperatuurbestendigheid, de afwerkingsmogelijkheden en en goede vervormbaarheid.

Het rapport biedt een actueel overzicht van de markt van grafische films in zowel mondiale als regionale geografische markten, met trends en kansen die van belang zijn voor zowel converters als leveranciers van materialen.

Verkrijgbaarheid

Het onderzoek is beschikbaar op  de website van het bedrijf.

Onderzoek AWA naar grafische folie

Lid worden? Of adverteren?

Laat u door ons terugbellen.

Pure_Digital-Sign_Pro_Benelux-283x236
web-banner-VSBN

Poll

Wat doe jij bij extreem weer?

zzsignplein_logo2
Lees online!

Lees Signpro Online!

Zoeken in eerdere edities? Bekijk ze hier

Aanmelden bij signpro.nl

© 2018 SignPro Benelux